FAQ - USEIN KYSYTTYÄ

Jäikö jokin asia askarruttamaan? Alle on koottu koko joukko asiakkaidemme tavallisimpia kysymyksiä turvallisuudesta, työtuntien arvioinnista ja monista muista asioista, joista ehkä kaipaat vielä tietoa. Jos vastausta ei löydy täältä, voit aina ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme.

 
 

Siivouspalveluista

Voinko antaa siivoojalle kotini avaimen?

Asiakas voi sopia avainten luovuttamisesta suoraan siivoojan kanssa. Osapuolten on aina täytettävä avaintenluovutuslomake. Avainten luovuttaminen on kuitenkin aina asiakkaan ja siivoojan välinen asia.

Mitä jos siivooja ei saavu paikalle?

Tällaiset tilanteet ovat olleet erittäin harvinaisia tapauksia, joissa on ollut kyse äkillisestä sairastapauksesta tai liikenneonnettomuudesta. Jos näin ikävästi kuitenkin kävisi, pyydämme olemaan välittömästi yhteydessä asiakaspalveluumme. Tutkimme tilanteen ja hyvitämme sinulle menetetyn siivouksen joko suoraan rahalla tai uudella siivouksella.

Mitä teen jos siivooja on myöhässä?

Jos siivoojamme on myöhässä, ilmoitamme siitä etukäteen ja ratkaisemme tilanteen asiakkaalle sopivalla tavalla. Siivouksen kestoon myöhästyminen ei vaikuta.

Tuleeko kotiini yksi vai useampia siivoojia?

Riippuu siivoustyön laajuudesta. Yleensä kodin perussiivous hoituu yhden siivoojan voimin. Jos sen sijaan olet tilannut yli 7.5 tunnin siivouksen, niin lähtökohtaisesti tulemme yleensä kahden siivoojan voimin. Tällä tavalla voimme hoitaa siivouksen puolet nopeammin, eikä sinun tarvitse odotella puhdasta kotia koko päivää.

Olin erittäin tyytyväinen edelliseen siivoojaan. Kuinka voin tilata hänet uudestaan?

Tilaa meiltä sopimussiivous, niin lukitsemme sinulle aina saman tutun siivoojan (oikeus muutoksiin pidätetään). Näin opit tuntemaan siivoojasi, ja siivooja taas muistaa toiveesi (esim. siitä mitä siivouksessa priorisoidaan). Kertasiivouksen osalta emme valitettavasti voi luvata että saat saman siivoojan joka kerta. Muista kuitenkin että sopimussiivous-asiakkaaksi on helppoa siirtyä. Ole vain yhteydessä asiakaspalveluumme puhelimitse 010 636 6446 tai sähköpostitse asiakaspalvelu@helpposiivous.fi, ja pian voit nauttia jatkuvasti puhtaasta kodista!

Pitääkö minun olla kotona siivouksen ajankohtana?

Ei tarvitse olla. Me siivoamme, jotta voit tehdä vapaa-ajallasi jotain ihan muuta. Siivoojallemme riittää, että hän pääsee sisälle asuntoon. Avaimenvaihdosta tai porttikoodeista voi sopia joko puhelimitse tai varausjärjestelmässä olevan lisäominaisuuden avulla. Jos et halua, että johonkin tiettyyn esineeseen, paikkaan tai huoneeseen kosketaan, voit ilmoittaa myös sen joko puhelimitse tai heti varauksen yhteydessä lisätietoja-kohdassa.

Annatte ostaessa arvion siivousajasta. Mitä jos siivoukseen kuluukin vähemmän tai enemmän aikaa?

Emme missään nimessä halua, että joudut maksamaan tyhjästä tai että sinulle tulee yllättäviä lisäkuluja. Jos siivous valmistuu arvioitua nopeammin, hyvitämme sinulle rahana sen ajan, joka siivoojalta jäi käyttämättä. Jos taas urakka olikin arvioitua suurempi, niin siivooja soittaa asiakaspalveluun ja asiakaspalvelu vahvistaa lisäajan asiakkaan kanssa.

Varausjärjestelmästä

Annatte varausjärjestelmässä arvion siivousajasta. Voitteko kertoa tarkemmin mihin se perustuu?

Helpposiivouksen asiakaspalvelijat vastaavat mielellään hinnoittelua koskeviin kysymyksiisi arkisin klo 09 ja 17 välisenä aikana. Voit myös lähettää sähköpostia osoitteeseen asiakaspalvelu@helpposiivous.fi tai puhelimitse numerosta 010 636 6446. Saat meidät myös kiinni kotisivujemme alakulmassa olevasta chatista.

Kuinka perun tai muutan varaukseni?

Voit muuttaa tai kokonaan peruuttaa siivouksesi maksutta, kunhan teet sen viimeistään 24 tuntia ennen sovittua siivousaikaa. Myöhästyneistä muutoksista tai peruutuksesta veloitamme yhden kertasiivous tunnin hinnan (35 €) kulujemme kattamiseksi. Teethän peruutuksen sähköpostitse tai soittamalla asiakaspalveluun palveluaikoina.

Miten vahvistatte tilaukseni?

Saat varausvahvistuksen sähköpostitse, ja lähetämme sen ostovaiheessa antamaasi sähköpostiosoitteeseen heti varauksesi jälkeen. Saat myös muistutusviestin 24 tuntia ennen sovittua siivouksen alkamisajankohtaa.

Ovathan rahani ja henkilötietoni varmasti turvassa?

Koko varaus- ja maksujärjestelmämme on suojattu alan viimeisimmällä teknologialla. Asiakastiedot säilytetään turvallisilla palvelimilla Euroopan rajojen sisäpuolella. Emme luonnollisesti tietenkään myy tai jaa tietojasi kolmansille osapuolille.

Mistä tiedätte kuinka pitkään asuntoni siivoukseen menee?

Perustamme arviomme alan yleisiin käytäntöihin ja tilastoihin, sillä kumppanimme Moppi.com on tehnyt tuhansia siivouksia pääkaupunkiseudulla ja suurimmissa kaupungeissa vuodesta 2015 lähtien. Arviomme on siis aika, jonka puitteissa tiedämme pääsevämme kotisi siivouksessa parhaaseen mahdolliseen lopputulokseen. Uskallammekin siksi antaa kaikille asiakkaillemme 100% tyytyväisyystakuun.

Vaikuttavatko asunnon neliömäärät siivouksen hintaan?

Optimoimme siivouksen hinnan ensisijaisesti huoneiden määrän mukaan. Se on kaikkein selkeintä niin asiakkaalle kuin myös meille.

Vakuutuksista

Miljoona euroa? Onko siivoukset todellakin vakuutetuu niin suuresta summasta?

Luit oikein. Vakuutuksemme kattaa vahingot miljoonaan euroon saakka vaikkapa sellaisessa tilanteessa jossa siivouksen aikana tapahtuu vesivahinko. Vaikka vakuutuksemme onkin laaja, se ei valitettavasti kuitenkaan kata asiakkaiden henkilökohtaisten arvoesineiden katoamista (noudattaa yleisiä käytäntöjä siivousalalla). Laitathan siis korusi ja arvoesineesi turvalliseen paikkaan siivouksen ajaksi, ihan vain varmuuden vuoksi. Jos siivouksen aikana tapahtuu jokin vahinko, olethan ystävällinen ja otat meihin yhteyttä mahdollisimman pian, kuitenkin viimeistään 5vrk sisällä siivouksesta.

Lupaatte 100% tyytyväisyystakuun. Mitä se oikeastaan tarkoittaa?

Siivoojamme ovat ammattilaisia, ja luotamme siihen että he hoitavat työnsä aina moitteettomasti. Jos kuitekin pääsee käymään niin, että et ole siivoukseen tyytyväinen, niin emme palauta rahojasi vaan sen sijaan siivoamme puutekohdat ilmaiseksi uudestaan. Saat siis juuri sellaisen lopputuloksen jonka alunperin tilasitkin. Jos huomaat puutteita siivouksessa, olethan meihin kirjallisesti yhteydessä 24 sisällä alkuperäisestä siivouksesta.

Kotitalousvähennyksistä

Saanko kotitalousvähennyksen Helpposiivouksen palveluista?

Tottahan toki! Saat kaikista siivouspalveluistamme kotitalousvähennyksen, jonka suuruus on 50% palvelun hinnasta. Saat siis vähentää verotuksessa puolet kaikkien siivouksiemme hinnoista! Muistathan kuitenkin hakea vähennyksen itse, sitä emme valitettavasti voi puolestasi tehdä. Vähennys hyvitetään henkilökohtaisessa verotuksessasi aina joulukuussa seuraavana vuonna.

Mitä kotitalousvähennys tarkoittaa Helpposiivouksen toiminnassa?

Kumppanimme Moppi.com (joka toteuttaa siivouksen ja laskuttaa sinua) kuuluu ennakkoperintärekisteriin, joten myös heidän tarjoamansa kotisiivouspalvelut ovat verovähennyskelpoisia. Kun varaat palvelua, näet kaksi hintaa; palvelun hinta ennen kotitalousvähennystä ja palvelun hinta sen jälkeen.

Miten vähennystä haetaan?

Helpointa on mennä verottajan sivuille ja katsoa tarkemmat ohjeet sieltä. Muistathan, että koska siivouspalvelut tuottaa kumppanimme Moppi.com, niin ilmoitat vähennystä haettaessa heidän yritystietonsa. Kaikki tiedot löydät kätevästi saamastasi laskusta tai kuitista. Voit myös pyytää yhteenvedon kotitalousvähennykseen oikeuttavista töistä lähettämällä viestiä Helpposiivouksen asiakaspalveluun (asiakaspalvelu@helpposiivous.fi).

Autatteko minua vähennyksen hakemisessa?

Voimme pyynnöstä toimittaa sinulle keväällä (muutamaa kuukautta ennen veroilmoituksen tekemistä) kätevän laskelman ja yhteenvedon maksutositteineen. Palveluntuottajakumppanimme Moppi.comin luomasta dokumentista löydät kaikki tarvitsemasi tiedot. Jos sinulla herää lisäkysymyksiä, voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme (asiakaspalvelu@helpposiivous.fi).

Voitteko hakea vähennystä puolestani?

Valitettavasti jo Suomen laki estää meitä tekemästä sitä, koska kotitalousvähennys on tieto joka sinun pitää itse henkilökohtaisesti ilmoittaa verottajalle. Mutta onneksi prosessi on helppo ja kohtuullisen nopea!

Saanko kotitalousvähennyksen jos maksan lahjakortilla?

Kyllä saat. Myös lahjakortilla maksetuista palveluista saat kuitin, ja ne näkyvät myös verottajalle toimitettavassa yhteenvedossa. Yhteenvedon saat meiltä pyydettäessä.

Meistä yrityksenä

Mikä Moppi.com on ja miksi teette yhteistyötä heidän kanssaan?

Moppi.com on suomalainen siivousalan startup-yritys, jonka kanssa Lassila&Tikanoja on tehnyt tiivistä yhteistyötä jo vuodesta 2016 alkaen. Moppi.com toimii palveluntuottajana kaikissa Helpposiivous -nimen alla myydyissä kotisiivouspalveluissa. Moppi.com on siis käytännössä se taho jonka kanssa solmit asiakassuhteen. Moppi.com:in ammattitaitoiset siivoojat puunaavat kotisi juhlakuntoon ja sama yritys myös laskuttaa sinua siivouksen jälkeen. Jos sinulla herää kysyttävää Moppi.com:ista, otathan yhteyttä asiakaspalvaluumme (asiakaspalvelu@helpposiivous.fi).

Milloin olette auki?

Siivouksen voit tietenkin tilata myös tapahtumaan näiden aikojen ulkopuolella. Yleensä siivousajat vaihtelevat kaupungeittain, sen mukaan millaiset aikataulut kunkin kaupungin siivoojat ovat itselleen asettaneet.

Voinko jättää palautetta?

Tottakai! Rakastamme niin ruusuja kuin risujakin, ja etenkin jälkimmäiset auttavat meitä kehittämään toimintaamme. Voit jättää palautetta sähköpostilla, chatissa tai sosiaalisessa mediassa. Otamme kaiken asiakaspalautteen vakavasti, ja arvostamme suunnattomasti mielipidettäsi.

Mitä kieltä siivoojanne puhuvat? Osaavatko he kaikki suomea?

Osa siivoojistamme ei puhu suomea kovinkaan sujuvasti, mutta englantia he osaavat kaikki. Vaatimuksena on, että he voivat kommunikoida asiakkaan kanssa sujuvasti vähintään englanniksi. Vaikka et kuulisikaan siivoojasi lupsakasti huastelevvan savvoa tai laskettelevan Kalevalaa ulkomuistista, niin voimme taata että he kaikki ovat erittäin hyviä ja luotettavia siivousalan ammattilaisia. Haluamme lisäksi kumppanimme Moppi.comin kanssa tarjota myös maahanmuuttajille tasapuolisen mahdollisuuden integroitua suomalaiseen yhteiskuntaan, vaikka he eivät osaisikaan suomea täydellisesti.

Perussiivouksen sisällöstä

Mitä perussiivous oikeastaan sisältää?

Makuuhuone, olohuone ja yleiset tilat: Pölyt pyyhitään tasopinnoilta (kaikki alle 180cm korkeudella olevat pinnat). Lattiat ja matot imuroidaan. Lattiat pyyhitän kostealla (jos materiaali sen sallii). Peilit ja lasipinnat puhdistetaan. Roskikset tyhjennetään ja puhdistetaan, niiden sisältö kierrätetään.

Keittiö: Pesuallas puhdistetaan, astianpesukone tyhjennetään tai täytetään. Mikron, pesukoneen, jääkaapin, pakastimen ja muiden keittiön koneiden ulkoisten pintojen puhdistaminen. Pölyt pyyhitään tasopinnoilta (kaikki alle 180cm korkeudella olevat pinnat). Lattiat ja matot imuroidaan. Lattiat pyyhitän kostealla (jos materiaali sen sallii). Peilit ja lasipinnat puhdistetaan. Roskikset tyhjennetään ja puhdistetaan, niiden sisältö kierrätetään.

Kylpyhuone: WC, suihku, kylpyamme ja pesuallas puhdistetaan. Pölyt pyyhitään tasopinnoilta (kaikki alle 180cm korkeudella olevat pinnat). Lattiat ja matot imuroidaan. Lattiat pyyhitän kostealla (jos materiaali sen sallii). Peilit ja lasipinnat puhdistetaan. Roskikset tyhjennetään ja puhdistetaan, niiden sisältö kierrätetään.

Kaikki huoneet: Kaapit ja hyllyt puhdistetaan ulkopinnoiltaan. Pölyt pyyhitään tasopinnoilta (kaikki alle 180cm korkeudella olevat pinnat). Lattiat ja matot imuroidaan. Lattiat pyyhitän kostealla (jos materiaali sen sallii). Peilit ja lasipinnat puhdistetaan. Valokatkaisimet, ovet, ovenpielet ja -kahvat puhdistetaan.

Mitä kaikkea perussiivoukseen ei sisälly? Mitä töitä voin tilata erikseen?

Osaa töistä emme valitettavasti tee ollenkaan, mutta osan voit tietenkin tilata meiltä erikseen. Perussiivous ei sisällä seuraavia töitä: Huonekalujen, kodinkoneiden tai vastaavien painavien esineiden nosto tai siirto. Katon ja muiden sellaisten pintojen puhdistus tai pyyhintä joihin on mahdotonta ulottua ilman apuvälineitä. Kaapistojen ja hyllyjen puhdistus ja pyyhintä sisäpuolelta. Seuraavat työt taas voit tilata meiltä lisäpalveluna: Jääkaapin puhdistus sisäpuolelta. Asunnon sisäseinien puhdistus. Ikkunanpesu. Mattojen tamppaus tai tuuletus (huomaathan varmistaa että siivoojalla on tällöin pääsy, esim avain, jolla hän pääsee sisään ja ulos asunnosta). Katot ja muut sellaiset pinnat (esim. yli 180cm korkeudessa olevat) joihin on mahdotonta ulottua ilman apuvälineitä, puhdistetaan tai pyyhitään lisäpalveluna. Tällöin asiakkaan pitää huolehtia että asunnossa on tikkaat, joita siivooja voi turvallisesti käyttää.

Mitä lisäpalveluita voi tilata suoraan netistä?

Seuraavat palvelumme voit tilata suoraan online-varausjärjestelmästämme: Saunan pesu (60min), ikkunoiden pesu sisäpuolelta (60min), kodin sisäseinien pesu ja puhdistus (30min), uunin pesu sisäpuolelta (30min), jääkaapin pesu sisäpuolelta (30min), pyykin ripustus kuivumaan ja pyykin viikkaus (60min), muuttosiivous (60min).

Mitä muuttosiivous sisältää?

HUOM: Huolehdithan, että asunto on tyhjä siivoojan saapuessa!

Makuuhuone, olohuone ja yleiset tilat: Pölyt pyyhitään tasopinnoilta (kaikki alle 180cm korkeudella olevat pinnat). Lattiat imuroidaan. Lattiat pyyhitään kostealla (jos materiaali sen sallii). Peilit ja lasipinnat puhdistetaan. Roskikset tyhjennetään ja puhdistetaan, niiden sisältö kierrätetään.

Keittiö: Pesuallas puhdistetaan. Mikron, uunin ja jääkaapin pintojen puhdistaminen sisältä ja ulkoa. Pölyt pyyhitään tasopinnoilta (kaikki alle 180cm korkeudella olevat pinnat). Lattiat imuroidaan. Lattiat pyyhitään kostealla (jos materiaali sen sallii). Peilit ja lasipinnat puhdistetaan. Roskikset tyhjennetään ja puhdistetaan, niiden sisältö kierrätetään.

Kylpyhuone: WC, suihku, kylpyamme ja pesuallas puhdistetaan. Pölyt pyyhitään tasopinnoilta (kaikki alle 180cm korkeudella olevat pinnat). Lattiat imuroidaan. Lattiat pyyhitään kostealla (jos materiaali sen sallii). Peilit ja lasipinnat puhdistetaan. Roskikset tyhjennetään ja puhdistetaan, niiden sisältö kierrätetään.

Muuttosiivous ei sisällä seuraavia töitä: Kattojen, sisäseinien tai saunan pesu ja/tai puhdistus, ikkunanpesu, huonekalujen tai raskaiden esineiden siirtäminen.

 

AsiakaspalvelU:

010 636 6446 (ma-pe 9-17)

ASIAKASPALVELU@HELPPOSIIVOUS.FI